همای سعادت

گذری بر مسایل فرهنگی ، مذهبی و...

همای سعادت

گذری بر مسایل فرهنگی ، مذهبی و...

حوادث یمن و ظهور

حوادث یمن و ظهور
به این خبر دقت فرمائید:

« به گزارش شیعه آنلاین به نقل از البرز، سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی مشهور به موساد تحقیقات گسترده ای را درخصوص حکومت امام زمان(عج) و علایم ظهور آخرین منجی به انجام رسانده است.

بر اساس تحقیقات سازمان جاسوسی اسرائیل فردی که در اعتقادات کلیه ادیان آسمانی و ملل جهان از او بعنوان آخرین منجی یاد میشود قطعا همان امام زمان شیعیان است.

 همین نتیجه منجر میگردد تا این سازمان جاسوسی به تحقیقات خود با موضوع علایم و چگونگی ظهور امام مهدی(عج) گسترش دهد.

  

سه نشانه سید خراسانی، سید یمانی و سفیانی از نکات مورد توجه موساد بعنوان علایم مهم  ظهور آخرین منجی در تحقیقات انجام گرفته بشمار میرود.

نتایج این تحقیقات اخیرا در دست مقامات آمریکایی ، یمنی و عربستانی نیز قرار گرفته تا با اقدام به موقع مانع قیام سید یمانی در عربستان یا یمن گردد.

از همین رو عربستان باهدف جلوگیری از ظهور امام زمان و قیام سید یمانی پیش ازاین ظهور دست به عملیات جدیدی در میان شیعیان مناطق مختلف زده تا به شناسایی پیش از موعد این قیام دست یابد.

از سوی دیگر این سه کشور با گمان اینکه احتمالا سید یمانی در میان شیعیان انقلابی یمن است دست به کشتار های اخیر در این کشور زده اند و حمله به یمن نیز نشان از این موضوع دارد.

در گزارشی دیگر که چند سال پیش منتشر شد نیروهای اطلاعاتی غربی در یمن مشاهده شده اند که در حال کسب اطلاعات از رهبران شیعی یمن می باشند.

 همانطوریکه عرض شد شاید بتوان اصلی ترین فاکتور در جنگ فعلی یمن را اعتقادات آخرالزمانی دانست.

انسانها اساساً در جنبه فردی و اجتماعی و بر اساس فطرت در هنگام شدت و اضطرار ، از اعماق جان ، خواستار نجات و حضور منجی می شوند  و اگر اخبار گذشته و روایات هم وجود چنین چیزی را تایید کرده و از وقوع حتمی و پیروزی آن سخن گفته باشند ، قطعاً این اضطرار و ترس با نوعی  شوق و امید و قدرت و اراده در می آمیزد و قدرتی شگرف ایجاد می کند.

نگاهی به تحولات چند ساله یمن نشان می دهد که بحث ظهور و نقش مردم یمن در زمان ظهور در چند ساله گذشته در بین عوام و خواص ، دوستان و دشمنان ، و در بین شیعیان  یمن و رهبران آنها  بسیار داغ بوده است ، دو سال پیش دولت یمن سید حسین طباطبایی الحوثی را با اتهام اینکه او ادعا دارد یمانی موعود است و تصمیم به قیام و کودتا دارد ، شهید کرد ( زیرا ضمن اینکه الحوثی رهبر برجسته و اثر گذاری در بین شیعیان یمن بود نام او هم حسین بود ، همنام یمانی مطرح شده در روایات که ذکر شده  نام یمانی حسن یا حسین است ، وی همچنین ارادت ویژه ای به امام خمینی(ره) و نظام شیعی ایران داشت)

همانطوریکه عرض شد بحث ظهور و انتظار منجی یکی از مهمترین اعتقادات شیعیان در هر نقطه جهان است  علی الخصوص که  این اعتقاد در هنگام بروز شدائد و سختیها و گرفتاری همه جانبه انسانها بیشتر بروز می کند ، حال در نظر بگیرید شیعیان یمن در حالی که این خصوصیت عمومی شیعیان را دارند ، اخبار و روایات متعددی درباره نقش برجسته خود در زمان ظهور دریافت می کنند و این اخبار سینه به سینه در بین عوام و خواص منتقل می شود و با شدت گرفتن اوضاع و بروز جنگ به اوج خود می رسد و هرچه اوضاع وخیم تر شود با منطبق دیدن اوضاع با نشانه های ذکر شده امید بیشتری بر نزدیک بودن فرج ذکر شده در روایات ایجاد می گردد و اگر پیروزیهای پی در پی و در خشانی نیز بدست آید که یقین به موعودی بودن شرایط به شدت بالا می رود و بطور مستقیم قدرت و شجاعت و ابتکار عمل در بین رهبران و رزمندگان یمنی را بالا می برد ، بر اینها  بیفزائید سنت عمومی الهی را که سرانجام مقاومت و پایداری در هر ملتی پیروزی است و امدادهای غیبی حق تعالی را که مخصوص مجاهدان در راه خداست.

 از طرف دیگر شیعیان یمن تاثیر پذیری بسیار بالایی از شیعیان لبنان و مخصوصا رهبر آرمانی آن سید حسن نصرالله دارند ، بسیاری از مردم یمن سید حسن نصرالله که اصالتاً یمنی می باشد را بعنوان رهبر و پیشوای مذهبی خود قبول دارند.  پیروزیهای طلائی و معجزه آسای حزب الله  در مقابل دشمن قدرتمند یهودی ، تاثیر فوق العاده ای بر تشکل بخشیدن و سازمانی کردن رزمندگان شیعه در یمن گذاشت ، اکنون سید حسن نصرالله بصورت مستقیم در سخنرانی های خود تحولات یمن را مورد اشاره قرار می دهد و قطعاً بصورت غیر مستقیم آن را هدایت می کند ،

 روایات معتبر زیادی بر نقش برجسته شیعیان یمن در تحولات ظهور اشاره دارد ، برخی مفسرین وجود دو یمانی را در هنگام ظهور صحیح تر می دانند ، یمانی موعود که از ناحیه شامات قیام می کند و یمانی دیگری که از خود یمن بر می خیزد ، بسیاری از مفسرین اعتقاد دارند وجود مقدس امام زمان(عج) را بعد از ظهور بیش از 10000 رزمنده همراهی می کنند که از عربستان و اطراف آن هستند که شاید بخش عمده ای از آنها را  شیعیان یمن تشکیل می دهند.

قطعاً فرمانده جوان و دلاور شیعی رزمندگان یمن ، « عبدالمالک الحوثی» نقش برجسته ای در کسب  پیروزیهای پی در پی دارد ولی نباید فراموش کرد که مهمترین عامل اثرگذار در این درگیریها اعتقاد عظیمی است که در بین عوام و خواص مبنی بر آرمانی بودن شرایط ، منطبق بودن آن بر عصر ظهور و افتخارآمیز بودن نقش بزرگ آنها دارد ، این تفکر مقدس و بزرگ در بین شیعیان لبنان نیز بصورت بسیار قوی و اثرگذار از مردم عادی تا رزمندگان حزب الله  تا خواص و تا رهبری برجسته آن جریان داشته و دارد حتی رسانه های منطقه نیز چندباره به این نکته اشاره کرده اند که نزدیک شدن ظهور بر قدرت شیعیان افزوده است.

از طرف دیگر اطلاع دشمنان علی الخصوص رهبران آنها از احتمال وقوع پیش بینی های روایات باعث ایجاد نوعی ترس و اضطراب همراه با وحشیگری ، شدت عمل و دستپاچگی در آنها شده است ، استفاده بیرحمانه دولت عربستان از انواع سلاحهای مرگبار از بمبهای فسفری گرفته تا جنگنده های اف 15 و تورنادو تا هلیکوپترهای آپاچی و ریختن صدها تن بمب  برسر کوچک و بزرگ  ،  اتحاد همراه با برانگیختگی و ترس سران مرتجع کشورهای منطقه برای مقابله با این قیام همه جانبه شیعیان همه و همه حاکی از آن است که مسئله فراتر از درگیری گروهی کوچک در یمن می باشد ، پادشاه اردن که زمانی بحث هلال شیعی را مطرح کرده و خطر آن را برای سران مزدور عرب گوشزد نمود ، اینک از هزاران کیلومتر فاصله زبده ترین نیروهای خود را به درگیریها فرستاده است ، تا کینه و نفرت و عطش خود را برای کشتار وسیع شیعیان نشان دهد ، و اراده پلید خود را در نقش آفرینی بیشتر در منطقه افشا کرد ، همانطوریکه همزمان در چند سال گذشته ارتباطات پنهانی وسیعی با اسرائیل داشته و زیر نظر آنها به تقویت لشگر و سپاه خود پرداخته است.


روند این تحولات به کجا ختم خواهد شد

با توجه به گسترش و سمت و سوی درگیریها بعید به نظر می رسد که صلحی برقرار شود و  احتمالا این درگیریها تا فتح کامل یکی از دو طرف و تسلیم و نابودی طرف دیگر ادامه خواهد داشت هرچند ممکن است در این میان آتش بسی نیم بند و موقتی صورت گیرد.

تا قبل از ورود نیروهای زبده اردنی به درگیریها ، تقریباً هیچ امیدی به پیروزی در برابر شیعیان برانگیخته و سرسخت وجود نداشت ، اما باید به انتظار نشست و دید که آیا کماندوهای اردنی آموزش دیده تحت نظر نیروهای اسرائیلی توان برخورد و سرکوب شیعیان را خواهند داشت ؟! آیا اراده های پولادین رزمندگان بی دفاع یمنی توسط ادوات پیشرفته عربستان و کماندوهای جسور و قدرتمند اردنی  قابل شکستن است ؟! مقاومت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟! آیا رزمندگان یمنی باز هم شگفتی خواهند آفرید؟! آیا حادثه ای غیر مترقبه تحولات را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟! ، آیا صلح و آتش بس برقرار خواهد شد ؟ البته این حالت نیز پیروزی بزرگی برای شیعیان است چون ضمن تثبیت موقعیت خود و قدرت نمایی ، ضربات سختی را به چند دشمن دیرینه خود وارد نموده اند.

آیا وضعیت موجود همان وقایع پش بینی شده توسط روایات است ؟! ظاهر قضیه این را نشان می دهد، با توجه با بروز اکثر نشانه های ظهور ، و در حال جریان بودن وقایع یمن ، قطعاً شکستی برای شیعیان در کار نخواهد بود و اگر فتوحات گسترده ای نیز فعلاً بدست نیاید ، بعد از آتش بس موقت ، بنا بر روایات ، فتح یمن و عربستان به دست شیعیان حتمی خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.